Zvyšovať tržby a zisk znamená získavať lepších zákazníkov, predávať im viac a udržať si ich dlhšie. Tu je 5 konkrétnych spôsobov, ako to dosiahnuť.

Analyzujte časovú hodnotu zákazníkov

Korčuľujem tam, kde puk bude, nie tam, kde je teraz. (Wayne Gretzky – hokejová legenda)

Každý váš zákazník raz nakúpil u vás prvýkrát. Niektorí zákazníci nakúpili znova a potom znova a potom zase znova. Väčšina z nich však už u vás už nenakupuje.

Ako dlho si viete udržať zákazníka?

Koľko percent zákazníkov u vás nakupovalo dlhšie ako pol roka? Ak získavate veľa nových zákazníkov ale neviete si ich udržať dlhšie ako ste to dokázali pred rokom, pravdepodobne v budúcnosti budete mať problém. Ak získavate veľa nových zákazníkov ale tržby primerane nerastú, môže to byť zárodok budúcich ťažkostí, ktorým sa dá predísť.

Chcete vedieť ako sa bude ďalej vyvíjať váš predaj? Objednajte si nezáväzne analýzu časovej hodnoty zákazníkov teraz so 66 percentnou zľavou, len za 89 €. 

Aplikujte cross selling

V každom starom zákazníkovi drieme nový zákazník čakajúci na to, aby ste mu dali príležitosť minúť u vás viac peňazí. (Murray Raphael – špecialista na direct-marketing)

Ak je efektívnejšie predávať existujúcim zákazníkom ako získavať nových, ako je možné zabezpečiť rast tržieb?

Tým, že zákazníkov povedieme k tomu, aby nakupovali viac. S existujúcim zákazníkom je už vytvorený vzťah dôvery. Ak mu teda ponúkneme, aby u nás k dipotrickým okuliarom kúpil nielen pudzro ale aj slnečné okuliare, máme oveľa väčšiu šancu na úspech, ako keď ponúkneme slnečné okuliare niekomu, kto u nás ešte nanakupoval.

Výskumy ukazujú, že čím širší sortiment tovaru zákazníci obchode nakupujú, tým pravdepodobnejšie tam nakúpia znova. Cross selling má teda dvojaký prínos. Okrem toho, že zvyšuje hodnotu jednotlivých nákupov, zvyšuje aj zákaznícku vernosť.

Ak sa chcete dozvedieť viac o tom, ako efektívne zvýšiť predaj existujúcim zákazníkom, kontaktujte nás tu

Vytvorte si e-mailovú databázu

Ako ste si všimli, zákazníci nechcú, aby sa im predávalo. To, čo ľudia chcú sú novinky a informácie o tom, na čom im záleží. (Larry Weber – guru marketingových služieb)

Podľa štúdie PricewaterhouseCoopers je získanie nového zákazníka tri- až sedemkrát drahšie ako udržať si existujúceho. Ako ako si čo najdlhšie udržať existujúcich zákazníkov?

Nevyhnutnou podmienkou udržania si zákazníkov je, kvalitný zákaznícky servis. Hneď za ním nasleduje komunikácia.

Každý e-shop má e-maily zákazníkov. Len niektoré, zvyčajne tie úspešnejšie, obchody ich však cielene využívajú na to, aby si zákazníkov udržali čo najdlhšie a maximalizovali zisk, ktorý im prinášajú. Vedeli ste, že e-mailový marketing patrí medzi najefektívnejšie formy marketingu? Chcete vedieť, akým zákazníkom, aké správy posielať? Ako často ich oslovovať a pri akých príležitostiach? Kontaktujte nás tu.  

Segmentujte zákazníkov

Musíte rozumieť zákazníkom, ktorým chcete slúžiť a vyberať si ich. Nechoďte len tak za každým. Starostlivo si zadefinujte trh na základe segmentácie a tam buďte špička. (Phillip Kotler)

Ako segmentovať zákazníkov?

Aby ste v biznise uspeli, musíte poskytovať svojim zákazníkom excelentné služby. Nestačí len naplniť zákaznícke očakávania, musíte svojich zákazníkov očariť. Rôzni zákazníci však majú rôzne potreby a rôzne očakávania. Nemôžete uspokojiť, tým menej očariť, všetkých. Preto je potrebné rozdeliť si ich do segmentov a každý segment obsluhovať primeraným spôsobom.

Existujú rôzne spôsoby ako segmentovať zákazníkov. Vždy však potrebujete veľmi presne poznať ich nákupné správanie: čo nakupujú, ako často nakupujú, akú hodnotu vám prinášajú. Ak chcete vedieť viac, ako rozdeliť vašich zákazníkov do segmentov a ako ich efektívne obslúžiť, kontaktujte nás tu.  

Merajte efektívnosť vašich kampaní

Reklamní pracovníci, ktorí sa nezaujímajú o prieskum sú rovnako nebezpeční ako generáli, ktorí sa nezaujímajú o dešifrovanie nepriateľskej komunikácie. (David Ogilvy)

Medzi marketingovými odborníkmi už zľudovel výrok Johna Wanamakera: 'Polovica preňazí, čo som minul na reklamu, bola vyhodená von oknom. Problém je, že neviem, ktorá to bola.'

Dnes už túto dilemu nemusí riešiť nikto. Dnes už nie je problém zistiť, koľkí ľudia si prečítali vaše reklamné e-maily, koľkí z nich sa preklikli na vašu web stránku a koľkí z nich nakúpili a čo presne kúpili. Dokážete presne vyčísliť prínos každej reklamnej kampane na internete či sociálnych sieťach. Dá sa dobre merať aj prínos reklamy v ostatných médiách: v televízií, rozhlase, či tlači. Každá jedna reklamná aktivita sa tak môže stať vzácným zdrojom informácií o vašich zákazníkoch, o trhu, o konkurencií. Vďaka nim bude váš marketing stále efektívnejší. Dokážete s menším rozpočtom získavať viac nových zákazníkov, viac im predávať a udržíte si ich dlhšie. Ak chcete vedieť, ako konkrétne môžete merať efektívnosť vašich kampaní, kontaktujte nás tu.  

Chcem ďalšie informácie